Als leidinggevende moet je leren te schakelen in de diverse coaching stijlen. In de vervolgtrainingen confronterend en oplossingsgericht coachen kun je oefenen met dit schakelen en vooral leren de juiste vragen te stellen en eigen oplossingen en adviezen achterwege te laten.(OMA laten we dus thuis want die geeft Ongevraagd Meningen en Adviezen). Bij confronterend coachen neem je duidelijk stelling.
Het coaching leergesprek is een gestructureerd gesprek tussen coach en medewerker, dat als doel heeft om met verschillende methoden oplossingen te vinden voor een geconstateerd probleem. De manager als coach leert de medewerker problemen te benaderen en zelf op te lossen, leidend tot betere prestaties, beter functioneren en verdere ontwikkeling. Bij coaching is voor jou als manager of leidinggevende de grootste opbrengst dat de medewerker zelf eigenaar wordt van het eigen leerproces en stappen zet in zowel de persoonlijke als functionele ontwikkeling.
Je wilt als manager ook de rol van coach kunnen oppakken om de persoonlijke ontwikkeling van jouw medewerker te stimuleren zodat zij
Meld je nu aan en ontwikkel je potentieel.